Trening obwodowy polega na wykonywaniu od 8 do 12 ćwiczeń następujących po sobie w określonej kolejności.

Każde z ćwiczeń trwa od 30 do 60 sekund. Pomiędzy ćwiczeniami zasadniczo nie ma przerwy, jedyny odpoczynek to czas, który potrzebny jest nam na zmianę ćwiczenia.

Wykonanie wszystkich ćwiczeń to jeden obwód, po którym następuje dłuższa przerwa około 2-5 minut. Z reguły wykonuje się od 2 do 4 obwodów na jednym treningu.

Trening obwodowy jest uniwersalną metodą treningową niezależnie od wieku i płci osoby trenującej.

Trening obwodowy poprawia zarówno siłę, kondycję i wytrzymałość. Spowodowane jest to wykonywaniem wielu różnych ćwiczeń na wszystkie partie mięśniowe w optymalnym tempie. Dzięki temu otrzymujemy intensywny trening o pozytywnym wpływie na nasze ciało, przejawiający się poprawą kondycji i siły, ale także zredukowaniem tkanki tłuszczowej i osiągnięciem harmonijnej sylwetki.

Korzyści wynikające z treningu:

  • poprawienie siły, kondycji i wytrzymałości,
  • zredukowanie tkanki tłuszczowej,
  • osiągnięcie harmonijnej sylwetki.